Welkom & informatie over ABUS Sleutels

U kunt in onze webshop als consument, fiets- en motorzaak uit Nederland én België originele ABUS sleutels, en ABUS accessoires voor uw ABUS fietshelm bestellen. 

LET OP: wij zijn gespecialiseerd in het maken van sleutels voor sloten voor de tweewielerbranche.    

Er zijn een aantal sleutels voor woningen die we ook kunnen maken, maar als uw huissleutel niet in de lijst voorkomt kunnen we hem NIET leveren. Neem dan contact op met het bedrijf ABUS Nederland B.V. in Son, zij zijn gespecialiseerd in huisbeveiliging T. +31(0)499477876.

De door u bestelde ABUS sleutels worden met de grootste zorg speciaal voor u geslepen. Heeft u een probleem met het bestellen van een sleutel of onderdeel van uw fietshelm, of een vraag over uw sleutel neem gerust contact op met Hanny of Jan: 0031(0)651151618.

We zien uw bestelling graag tegemoet!

Hoe werkt het precies om in deze webshop de juiste ABUS sleutel te bestellen? 

Stap 1 Zorg dat u het complete sleutelnummer weet, we nemen even als voorbeeld: T82 3434. T82 is het type sleutel en 3434 is het unieke sleutelnummer. Samen maken ze het sleutelnummer compleet. 

Stap 2 Ga in de webshop, met uw muis naar linksboven onder het ABUS logo naar "KIES HIER UW SLEUTELTYPE". Dan ziet u een lijst met alle sleuteltypes. Klik op het type sleutel dat u nodig heeft.

Stap 3 Klik op de afbeelding van de sleutel die u wenst: kijk goed of deze sleutel overeen komt met uw originele sleutel.

Stap 4 Vul in de witte balk in het roze vak de cijfers in van uw sleutelnummer en vul het aantal sleutels in en klik op "in winkelwagen".

Stap 5 Kies als u nog een sleutel wilt bestellen op "verder winkelen" en anders op "Ga naar winkelwagen".

Stap 6 Ga door naar "Afrekenen".

Stap 7 Vul de gegevens in die op de factuur moeten komen te staan en klik op "naar dit adres versturen". Wilt u de sleutel naar een ander adres laten opsturen klik dan op "Naar ander adres verzenden". Klik op "Ga verder" en vul de adresgegevens in.

Stap 8 Hier ziet u de verzendmethode.

Stap 9 Kies de betaalmethode die u wenst. Kiest u voor Ideal kies dan uw bank. Ga akkoord met de algemene voorwaarden.

Stap 10 Betaal de order. 

Wat is de levertijd van een order?
Na ontvangst én de betaling van uw order wordt deze verwerkt en verzonden op de eerstvolgende werkdag. Bezorging van Uw order wordt door PostNL als normale brievenbuspost (naar België als Priority) afgewikkeld. Op brievenbuspost zit dan ook géén Track&Trace. Let op: dit kan wat langer duren (soms wel 5 tot 8 werkdagen!). Hier hebben wij geen invloed op en het heeft dan ook géén zin om binnen deze termijn te reclameren waar Uw order blijft. 

Ik wil een T82 sleutel bestellen voor mijn GIANT fietsslot, welke sleutel moet ik dan kiezen?
Let er goed op, dat u de juiste afbeelding aanklikt en daar vult u het sleutelnummer in. De 'gewone' T82 sleutel past niet op een GIANT fiets, die is te kort. U heeft de A-symetrische sleutel (Pro Shield) nodig (deze is langer).

Ik wil als Belgische fietsenzaak / bedrijf sleutel(s) bestellen en wil de BTW verleggen, is dit mogelijk?
Als fietsenzaak/bedrijf uit België is het heel belangrijk dat u uw BTW nummer correct invult bij de sleutelbestelling. Het BTW nummer invullen zonder BE ervoor! U ontvangt dan een factuur met 0% BTW. De BTW wordt verlegd. Bij bestellingen van bedrijven uit België zonder BTW nummer, of wanneer het BTW nummer niet correct ingevoerd is, wordt automatisch 21% BTW berekend, en dit kunnen we niet meer wijzigen.

Wat is het verschil tussen een ABUS PLUS en een ABUS X-PLUS sleutel?
De sleutelkopjes van de sleutels zijn gelijk, maar de punten van de sleutels niet! Een X-PLUS sleutel heeft een spits toelopende punt met inkepingen aan de zijkanten, en de PLUS sleutel heeft een stompe punt. Het sleutelnummer van een X-PLUS sleutel begint altijd met een X. Vermeld dit ook bij uw bestelling.

Hoe betaal ik mijn sleutelbestelling vanuit Belgie?
Bestellingen uit België kunt u betalen via Bancontact of u kiest voor handmatige betaling. Handmatig: u ontvangt een bevestigingsmail met informatie hierover. Maak het juiste bedrag over op: IBAN NL16INGB0006904871 Ten name van Abus Tweewielerservice o.v.v. uw ordernummer.

Ik heb een sleutelnummer met 4 cijfers en dan T82, hoe bestel ik dan deze sleutel?
T82 is dan het sleuteltype dat u nodig heeft.

Waar staat het sleutelnummer van mijn ABUS-PLUS of ABUS X-PLUS sleutel?
Het sleutelnummer van een ABUS PLUS en ABUS X-PLUS sleutel staat op de sleutel zelf, op een codecard (model bankpasje) of op een metalen plaatje, maar nooit op het slot zelf.

Ik heb de sleutel ontvangen, maar de sleutel past niet omdat ik zelf een verkeerd sleutelnummer en/of sleuteltype heb doorgeven
Helaas kunt u de verkeerde sleutel niet terug sturen en omruilen voor een andere sleutel, want de sleutel is speciaal voor u geslepen. Terugstorten van het aankoopbedrag is dan ook niet mogelijk. U zult dan de juiste sleutel opnieuw dienen te bestellen

Na toezending van de bestelde T82 sleutel blijkt dat ik toch het verkeerde type T82 sleutel gekozen heb. Wat nu te doen?                                                  Ga op de website naar de lijst met alle sleuteltypes en klik op de onderste sleutel in de lijst "NALEVERING SLEUTEL" , Vul dan alleen uw ordernummer in en betaal de speciale prijs van € 8,50 + € 1,50 verzendkosten per sleutel. We sturen dan het juiste type sleutel naar u toe.

Ik heb alleen een slotnummer, kan ik met dit nummer een sleutel bestellen?
Het slotnummer staat los van het sleutelnummer, daar kunt u géén sleutel mee bestellen.

Ik ben in het bezit van een ABUS PLUS of X-PLUS sleutel maar ik heb géén sleutelnummer meer. Kan ik dan toch een nieuwe sleutel bestellen?
Wilt u een ABUS PLUS of ABUS X-PLUS sleutel bestellen en u heeft géén sleutelnummer, maar nog wel een originele sleutel. Volg dan de normale bestelprocedure voor een nieuwe PLUS of X-PLUS sleutel en betaal de bestelling via Ideal. Vul bij sleutelnummer 0000 in. Vervolgens stuurt u de originele sleutel goed verpakt (vastplakken op een harde kaart en dan in een envelop) naar ons toe met uw naam, adres en ordernummer erbij. Wij kunnen uw sleutel uitlezen en de sleutel(s) bijmaken. U ontvangt dan ook van ons een ID kaartje met het sleutelnummer erop vermeld.

Kan ik een ABUS PLUS of een X PLUS sleutel met een LED lampje erin bestellen?
Ja, dat is mogelijk, een ABUS PLUS en X-PLUS sleutel zijn leverbaar met een ingebouwd LED lampje, wat erg handig is in het donker.

Ik wil een nieuwe sleutel bestellen maar er staat alleen een C op mijn sleutel
Dan is uw sleutel al een copie sleutel. Mogelijk heeft u al eerder een copie sleutel bij ons besteld. Neem dan even contact op, wellicht kunnen wij dit nog terug zoeken in het bestelsysteem. Is dit niet gelukt, vul dan bij het sleutelnummer 0000 in en volg verder de bestelprocedure en betaling. U kunt daarna uw originele sleutel goed verpakt naar ons toe sturen en dan slijpen we deze originele sleutel na. Vermeld duidelijk uw naam en ordernummer erbij.

Als ik een sleutel bestel, staat op de nieuwe sleutel dan een C van copie?
Op de nieuwe sleutel staat altijd een C van copie. Verzekeringen accepteren copie sleutels met een C erin. Het is aan te raden om aan uw verzekering door te geven dat u een copie sleutel besteld heeft bij ABUS. Ook kunt U ervoor kiezen om het sleutelnummer in de sleutel te laten graveren. Een kopie sleutel met een sleutelnummer heeft vaak de voorkeur van de verzekeringsmaatschappijen. Ook komt regelmatig voor dat de verzekeringsmaatschappijen eisen dat het sleutelnummer erin gegraveerd staat.

Mijn sleutel is gebroken, geeft ABUS daar garantie op?
ABUS geeft helaas géén garantie op sleutelbreuk.

Ik wil mijn ABUS slot gebruiken voor een verzekering, maar hoe weet ik of mijn slot ART goedgekeurd is en tot welke categorie mijn slot behoort?
Op de website www.stichtingart.nl kunt u vinden tot welke categorie uw slot behoort.

Herroepingsrecht
Producten die u via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Klachten
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@abus-sleutelservice.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

TIPS

  • Als u een slot koopt, noteer dan altijd uw sleutelnummer ergens waar u het terug kunt vinden! U kunt dan ook bij verlies van beide sleutels weer een nieuwe sleutel bestellen.
  • U bent zelf verantwoordelijk om aan uw verzekeringsmaatschappij door te geven dat u een reservesleutel bij ABUS besteld heeft.
  • Bij diefstal van uw tweewieler moet u twee originele fietssleutels aan de verzekeringsmaatschappij kunnen overleggen.
  • Gebruik als onderhoud van uw slot uitsluitend ABUS Onderhoudspray voor langdurig plezier van uw slot.
  • Maak het dieven, die het voorzien hebben op uw (elektrische) fiets, brommer, scooter of motor extra moeilijk door één, of zelfs 2 sloten te gebruiken (naast uw ringslot) waarmee u de fiets, scooter of motor vast zet aan een paal, hek of fietsenrek.